Posilujeme tentokrát imunitu

Období leden, únor, březen bývá spojeno s různými zdravotními potížemi jako chřipka nebo nachlazení, vidím to často na svých klientech nebo členech jejich rodiny (ťukám na dřevo, ale s dětmi se už dlouho držíme zdraví 👍👍❤️).

A známe to všichni – rýma, kašel, únava a bolest hlavy patří mezi nejčastější příznaky nachlazení, když se přidá teplota nad 38°C, je tu chřipka jak vyšitá. A to nechceme že… S nachlazením se člověk se správně fungujícím imunitním systémem popere za týden, chřipka trvá trochu déle.

JAK STRAVOU CHŘIPCE A NACHLAZENÍ  PŘEDEJÍT ČI JEJICH PŘÍZNAKY ASPOŇ ZMÍRNIT?

Příjmem dostatečného množství vitamínů a látek podporujících imunitu, zařazením konkrétních pohybových aktivit, které imunitu podporují také.

JAK ZÍSKAT V TOMTO OBDOBÍ NÁROČNÉM NA NEMOCI DO TĚLA DOSTATEK VITAMÍNŮ?

Všem nám je jasné, že kvalita ovoce a zeleniny v obchodech není nijak valná, často bez chuti, o vitamínech nemluvě. Dám vám pár tipů, jak si svůj jídelníček o vitamíny „vytunit“ 🙂, TAHÁK NA NÁKUP POTRAVIN ZDARMA STÁHNETE ZDE <<.

TIPY PRO ZVÝŠENÍ IMUNITY (ODOLNOSTI VŮČI NEMOCEM)

⇒ NAKLIČOVÁNÍ

Nakličování výrazně zvyšuje v semínkách podíl vitamínů, minerálů, bílkovin a enzymů. Podle druhu klíčků se samozřejmě liší i konkrétní složení vitamínů a minerálů, ale jsou to hlavně vitamíny skupiny B a C, minerály – například vápník, hořčík, železo a fosfor, množství chlorofilu, který regeneruje a detoxikuje a v neposlední řadě aminokyseliny, které podporují imunitní systém a metabolizmus. Prostě klíčky jsou zdrojem vitamínů té největší kvality!

JAK TO DĚLÁM JÁ

Naklíčené mungo fazolky 

Do zavařovací sklenice nasypu mungo fazolky, zaliji 3 násobným množstvím vody a nechám cca 24 hodin máčet (bobtnat). Následně vodu sliji, fazolky propláchnu a nechám ve sklenici stát. Během dne cca 3-4x proplachuji tekoucí vodou, já cedím na čajovém sítku 🙂. Za 1-2 dny se objeví malé klíčky, které můžeme jíst buď samostatně, nebo v salátu či v polévce nebo na chléb. Rozhodně nevařit, přišli bychom o většinu cenných látek. (děti zelené šlupečky moc nemusí, tak je prostě vyberu).

Naklíčená řeřicha

(to miluje moje dcerka 🙂) Semínka nasypu v tenké vrstvě na navlhčenou vatu, která musí být stále vlhká. Brzy se objeví klíčky, pak lístečky, které stříháme a sypeme do salátů, polévky či na chléb.

SEMÍNKA POUŽÍVEJTE V BIO KVALITĚ, VYPLATÍ SE TO 🙂.

⇒ KVAŠENÁ ZELENINA

Kysané zelí, kimči, kvašená zelenina – tzv. pickles, obsahují bakterie mléčného kvašení, které jsou velmi prospěšné pro správné fungování střev, v nichž se imunita tvoří. Možná to chce trochu zvyk, ale nebála bych se kysanou zeleninu jíst denně.

JAK TO DĚLÁM JÁ

Zatím si kvalitní kysané zelí kupuji a jsem vděčná, když dostanu domácí. Lokální kvašenou zeleninu – pickles jsem objevila v prodejně zdravé výživy, takže i to si kupuji, ale mám v plánu se do kvašení pustit sama, dám vědět 🙂.

⇒ DOPLŇKY STRAVY

Denně užívejte kvalitní multivitaminy, například Nexgen od značky Reflex, omega 3, vitamín D, hořčík – ideálně ve formě chelátové, citrátové nebo laktát, také kvalitní vitamín C.

⇒ ROSTLINNÉ LÉKY

Zázvor, kurkuma, skořice, česnek, cibule, to vše jsou rostliny, které obsahují přírodní protizánětlivé látky posilující obranyschopnost organismu. Já je nejčastěji přidávám do jídla. Matcha čaj – obsahuje velmi vysoké množství antioxidantů, které likvidují volné radikály způsobující civilizační nemoci (chutný je s citrónem nebo přimíchaný do ovocného smoothie).

⇒ POHYBOVÉ AKTIVITY

Otužování, saunování, pravidelný pobyt na čerstvém vzduchu, pravidelný pohyb, dostatek odpočinku a spánku. Patří sem samozřejmě i cvičení pod mým vedením ve fitku nebo online 🙂 viz. nabídka mých služeb zde <<.

VŠECHNY TYTO TIPY BĚŽNĚ APLIKUJI NA SOBĚ I SVÉ RODINĚ A ZÁROVEŇ ZAŘAZUJI DO JÍDELNÍČKŮ SVÝCH KLIENTŮ NEBO V RÁMCI NAŠICH KONZULTACÍ. MÁTE-LI  ZÁJEM, OBRAŤTE SE S DŮVĚROU NA MNE viz. kontakt zde<<, RÁDA VÁM V OBLASTI STRAVY A POHYBU POMOHU.

Zuzka Kotasová
Miluji fitness a vše okolo něj a jako certifikovaná fitness instruktorka a poradkyně pro výživu komplexně vedu své klienty k vysněné postavě a zdravému životnímu stylu. Můj příběh si můžete přečíst zde>>
Komentáře