Jak si vybrat svého osobního trenéra

 Nejprve pár otázek:

  • Jak se orientujete ve fitku?
  • Chcete cvičit efektivně a bezpečně?
  • Víte, které cviky cvičit, aby trénink byl co nejúčinnější? Na jakých strojích, s jakou zátěží, kolik opakování?
  • Víte, jak často máte cvičit?
  • Umíte se správně protáhnout?
  • Co vám říká TEPOVÁ FREKVENCE?
  • A co načasování jídla, víte které potraviny či suplementy vám pomohou podpořit vaše úsilí?

Minimálně tohle byste měli vědět, než začnete. Pokud nevíte, aspoň na začátek si najděte svého osobního trenéra, ten by vás měl tohle všechno naučit. Doporučí, jaký trénink je pro vás a vaše cíle vhodný, jak správně cviky provádět, s jakými zátěžemi, kolik opakování, které cviky zvolit, proč a jak často. Doporučí, na co se máte zaměřit – které svaly posílit a které spíš jen protáhnout, jestli zařadit více kardio pohybu, zvýšit kondici atd. Zároveň doporučí kdy a co v tréninkový den jíst, ideálně nejen v tréninkový den. Měl by i doporučit výživové doplňky, případně doplňkovou aktivitu. Vše s ohledem na váš věk, kondici, pohlaví, zdravotní stav, pracovní vytíženost.

Další důležité aspekty pro výběr osobního trenéra:

Navíc: Měl by respektovat vaše přání a cíle, konzultovat jejich reálnost, být vstřícný a chápavý (malé děti, nemoc…)

Ale…

….nečekejte od trenérů zázraky. Často se mi stává, že s klientem ve fitku makáme, nebojí se zátěže, chodí pravidelně, ale výsledky nic moc. Jak to??? No nejpravděpodobněji proto, že podcenil další velmi důležitou část a tou je STRAVA. A tu si doma musí hlídat každý sám. Strava a pohyb jdou ruku v ruce a pokud jedno nefunguje, automaticky zpomaluje to druhé (to jsem krásně vyjádřila :)).

Teď si udělám menší promo.

DSC_0650

Jako fitness instruktorka a výživová poradkyně zároveň, můžu své klienty vést komplexně. Upravím pohyb i stravu a za předpokladu, že se mými radami řídí, výsledky se brzy dostavují. (Myslím, že ve svých 44 letech můžu i motivovat, viz Můj příběh ;-))

Můj postup:

Své klienty nejprve zvážím na přístroji InBody 230. Je to přesná analýza složení těla a na základě jejich výsledků proběhne konzultace a doporučím co dál. Zdali je nutné změnit stravovací návyky a vypracovat jídelníček, jaký pohyb bude vhodné zařadit a jak často. Tato konzultace trvá cca hodinu. Velmi důležité a motivující je kontrolní měření, které provádíme 4-5 týdnů po zavedení změn. Zjistíme, co se stalo s celkovou hmotností, množstvím svalů, procentem tuku, rychlostí metabolismu. Pak teprve zhodnotíme, jak zvolené postupy byly efektivní, jaké jsou pokroky a můžeme se těšit z výsledků.

 

Zuzka Kotasová
Miluji fitness a vše okolo něj a jako certifikovaná fitness instruktorka a poradkyně pro výživu komplexně vedu své klienty k vysněné postavě a zdravému životnímu stylu. Můj příběh si můžete přečíst zde>>
Komentáře