Jsou nutné snídaně a svačiny?

WP_20160408_002

Když chce člověk zhubnout a žít zdravým životním stylem, jsou snídaně a svačiny téměř plošně každému doporučovány a prosazovány stejně jako 5 jídel denně. Je to ale hodně individuální, ostatně jako všechno v životě. Člověk s velkým množstvím kosterního svalstva a minimem tukové tkáně má jiné výživové nároky než člověk s opačným poměrem, stejně jako člověk se sedavým stylem života bude mít jiný jídelníček než člověk fyzicky aktivní.

V případě, že člověk chce zhubnout a nemá pevnou vůli, ideálně si nechá výživovým poradcem sestavit na míru jídelníček a pravidelně dochází na kontroly. Poradce tak může vysledovat správný stravovací rytmus, to, jestli tělu vyhovuje jídlo co 2-3 hodiny nebo metabolismus funguje tak, že tělu stačí jídlo 3x denně.

Uvedu příklad:

Když vím, že pokud vynechám svačinu, následně vybílím ledničku nebo běžím do večerky, protože ještě nemám dost, holt musím zařadit mezi hlavní jídla svačiny (pozitivní zkušenost klientů i moje), ideálně 2-3 hodiny po hlavním jídle.

Pokud vím, že jsem po ránu plná energie bez snídaně, která mě naopak tlumí, nemám přes den potřebu se dojídat, na kontrolních měření mám dobré výsledky, snídat prostě nebudu  😉      WP_20150708_010 3

 

Podělím se s vámi o pár ověřených velmi jednoduchých tipů na svačinky, které zaberou minimum času a vaší linii prospějí. Množství neuvádím, protože je pro každého jiné. Pokud ale chcete být důslední a zhubnout, ovoce (raději čerstvé než sušené) jezte dopoledne, zeleninu odpoledne a když vynecháte k večeři, případně už u odpolední svačiny sacharidy  (pečivo, obiloviny, sušenky, ovoce, veškeré sladkosti), tělo se vám odmění úbytkem tuku, časem plochým bříškem. O správném načasování jídla a pohybu se podrobně dočtete zde.

Tipy na dopolední svačinku:

SLADKÁ

WP_20151026_008

  • Ovoce, bílý jogurt do 3% tuku
  • Ovoce, oříšky
  • Müsli tyčinka, ovoce
  • Rej sušenky, ovoce
  • Smoothie
  • Domácí ovesné sušenky, ovoce
  • Kyška, ovoce

SLANÁ

WP_20150515_004

  • Pečivo: žitný chléb, graham dalamánek, semínkový chléb, křehký chléb
  • trocha terminologie ohledně pečiva:
    bílé – peče se z bílé mouky
    tmavé – pečivo tmavé barvy, která se často dociluje přidáním barviva, např. karamelu, může však obsahovat i celozrnnou mouku nebo otruby
    vícezrnné – vyrobeno z více druhů zrn (mimo pšenici a žito), často se přidávají semínka, minimální podíl „jiných“ zrn je 5 %
    celozrnné – je pečivo vyrobené z celozrnné mouky, připouští se podíl bílé mouky do 20 %
    cereální – neznamená nic jiného než „z obilí“
  • K pečivu: šunka 96% masa, tvrdý sýr do 30% tuku, sýr cottage, vejce, rostlinné pomazánky, tvarohové pomazánky, čerstvá zelenina

Tipy na proteinovou odpolední svačinku:

WP_20140424_005 (1)

  • oříšky, proteinový nápoj
  • proteinová tyčinka
  • Cottage sýr, čerstvá zelenina
  • polotučný tvaroh, 1 lžíce strouhaného kokosu, skořice
  • polotučný tvaroh, zelenina
  • tuňák ve vl. šťávě, zelenina
  • Šmakoun, zelenina
  • Kyška, zelenina

 

 

Zuzka Kotasová
Miluji fitness a vše okolo něj a jako certifikovaná fitness instruktorka a poradkyně pro výživu komplexně vedu své klienty k vysněné postavě a zdravému životnímu stylu. Můj příběh si můžete přečíst zde>>
Komentáře