Jak jsem přežila angínu aneb strava vyvážená selským rozumem

Je červen, neděle večer.

Celý týden krásně svítilo sluníčko a o víkendu jsme si mohli všichni užívat. U vody, ve vodě, na vodě, hrát „plážák“, badminton, jezdit na kole, lízat zmrzlinu, pít mojito, večer grilovat. A já sedím doma. S horečkou, angínou a antibiotiky. Nebývám nemocná a jsem zvyklá ráno v oblíbeném fitku cvičit nebo aspoň jít ven, takže jsem jako správný závislák lehce nervózní. Své klienty jsem zrušením tréninků také nepotěšila :-(.

Co s volným časem?

Mám najednou spoustu času a mohu jej využít k jiné, fyzicky ne namáhavé činnosti. Vím, co chci a budu dělat. Už nějaký čas ve mně zraje rozhodnutí podělit se o své znalosti a zkušenosti ohledně fitness a vyvážené stravy nejen se svými klienty. Chci ukázat, že opravdu není tak těžké mít štíhlé a zdravé tělo a to i po čtyřicítce a dvou dětech. Začínám tvořit BLOG.

Magnum

Tak jsem si nechala kamarádem dovést něco na podpoření kreativity. Za těchto vyjímečných okolností – výživová poradkyně a fitnesska holdující aktivnímu životnímu stylu je v létě nemocná – to bylo taky něco vyjímečného: 5, slovy pět nanuků Magnum :-). Teď si možná říkáte, že se to se zdravou výživou přece neslučuje, ať se kouknu na etiketu, je to černé na bílém (zlaté na hnědém :-)). Zkusím vám tedy vysvětlit, co pojem zdravá výživa podle mě znamená a najdete to i v mém eBooku, který připravuju:

  • měla by být vyvážená, tzn. ano dám si báječné Magnum, ale na snídani jsem měla smoothie z čerstvého ovoce s chia semínky a lístky baby špenátu. Na oběd bulgur s tuňákem a kopou čerstvé zeleniny. Na večeři tvarůžky, rajčátka a semínkový chlebík :-).
  • měli bychom ji konzumovat bez pocitu provinění nebo špatného svědomí. Tzn., že to Magnum si vychutnám do posledního kousku čokolády, do poslední kapky studeného krému až na dřívko :-). A tak by to mělo být s každým jídlem, které vkládáme do úst, uvědomit si jeho chuť a své pocity.
  • výdej převyšuje příjem. Například energetická hodnota Magnumu je vysoká tak, že akorát pokryje energetickou hodnotu mého soustředění se nad tvorbou článků :-). Znamená to, že energie z jídla, které za celý den sníme, by měla být stejná nebo nižší – záleží, jestli chceme zhubnout nebo ne – než energie vynaložená na veškerou denní aktivitu (práce, péče o domácnost, o děti, sport, a další činnosti).
  • je individuální. Každý má jiné tělo a jiné potřeby, co chutná mně, nemusí chutnat tobě :-).WP_20150424_001 2

    Když to shrnu, zdravá strava = strava vyvážená  selským rozumem :-).

 

Zuzka Kotasová
Miluji fitness a vše okolo něj a jako certifikovaná fitness instruktorka a poradkyně pro výživu komplexně vedu své klienty k vysněné postavě a zdravému životnímu stylu. Můj příběh si můžete přečíst zde>>
Komentáře